Mak Ety

Friday, December 09, 2005

Ke Shah Alam

Semalam ada meeting...marathon meeting, from 10.30am till 4.30 pm, lunch break.... lunch provided. Boring betul, tapi terpaksa gak sit in...next week ada seminar....pembahagian tugas, committee was selected, aku undur diri? not selected?...suruh jadi MC?...dah tua dah...bagilah budak2 muda tu.....aku ada 2 wedding nak attend next week, satu tu anak kawan aku kawin, satu lagi anak jiran kat kampung aku kawin....both wedding pada hari ahad 18.12.05..... seminar 17 dan 18.12.05.... aku akan tunjuk muka jap masa seminar...ambil beg....ptg cabut balik kampung....malam berinai anak jiran aku akan tolong...the next day turun K.L balik gi Ceras attend anak kawan aku kawin....katanya ini mesti datang, jangan tak datang, 'cos dia ajak sumer kengkawan lama kami....dia orang nak jumpa anak bujang aku...masa kecik2 dulu anak aku selalu lepak ngan diaorang kalau ikut aku kerja hari sabtu....anak aku tu suka senyum, peramah dan suka layan dia orang...kalau tanya apa2 pun anak aku akan jawab selamba je...umur baru 2 tahun...dengan pelat dia la.....18 years ago...dan aku pun nak jumpa anak dia orang....adalah sorang kawan kami tu, anak dia satu sekolah ngan anak aku....anak dia pompuan, dan bila cuti semester dia orang ada gathered kat umah dia...kawan aku ni pun cerita kat kawan yang lain pasal anak aku...dah sumer nak jumpa...'cos dia orang majoriti anak pompuan almost sebaya anak aku....lain plak citer.....agaknye anak aku macho macam Joe Bangla tuh....ngaji pun 'ntah kemana....belum tentu bolih harap....takkan 'ndaknye anak aku ikut gi wedding tu....sejak sekolah menengah lagi, anak aku tak moh ikut kami gi wedding sedara mara, melainkan kat kampung....sebab balik kampung, wedding tak gi, kalau ada kugiran ke kat wedding tu...pergilah, tapi waktu malam...
Balik keje, Apak kata ikan keli suka melompat kuar kolam...3 ekor lompat kuar....sekor mati, 2 ekor sempat diresuscitatekan...masukkan balik dalam kolam......kata Apak, ikan2 tu suka melawan arus air terjun dari paip....tinggi sangat lompat terus terkeluar garisan.....tangkap jer...goreng buat tumis ikan keli....tak bolih...tunggu sampai BIL dan SIL and family datang dari Ipoh sabtu ni.....biar anak2 dia tengok dan main2 kat kolam tuh....lepas tu baru decide tangkap dan goreng!...Sabtu ni rumah aku meriah lagi.....2 family akan datang all the way from Ipoh. Adik bongsu Apak and family dan kakak Apak and family. Apak tiga beradik ni memang rapat....walaupun mereka ada 8 beradik....tapi mereka bertiga ni the last 3 in line....yang lain2 tu super senior....apa2 hal pun mereka bertiga ni akan bincang sesama....The Chef dah plan nak pergi marketting petang ni...dah plan nak masak apa...dah tau BIL suka makan apa...SIL nak makan apa, anak pun aku tau dia orang suka makan apa....yang kat rumah tu pun ramai...tambah lagi...nak tidur kat Hulu Yam?...atau K.l....atau shopping kat K.L ....beradu kat Hulu Yam?....biar mereka pilih esok.....

Tajuk citer Shah Alam...aku menemankan kawan gi mahkamah tinggi Shah Alam....ada hal pasal harta pusaka...mahkamah syariah katanya....aku tak naik, tunggu dalam keter, aku temankan aje....tolong drivekan dia,sebab dia tak reti jalan. Terperanjat beruk aku bila dia tunjuk senarai harta parents dia.......dia nampak sempoi jer.....rupanya dia sendiri pun jutawan...aku kawan lama dah ngan dia, tapi aku tak kisah pun pasal keluarga dia.....dia aje yang rapat ngan aku, aku pun kesianlah.....adik beradik tak peduli dia.....tak payah citer panjang....tak baik....tapi dia anak Tan Sri tu...aku tau la..every state government kurniakan mendiang bapak dia Datukship.....a very humble man semasa hidup aku dengar dari Apak, tapi aku tak pernah jumpa pun semasa hayat beliau... cukup dulu...Isnin selangor cuti....best jugak...bolih gi menyoping nagn SIL....SOGO ada SALE......

1 Comments:

  • mak ety - happy anniversay!! semoga berbahagia ke anak cucu. kak teh juga bak ucapkan selamat tahun baru. hari tu balik dari malaysia ke London, satu flight dengan Kak Joyah!

    By Blogger Kak Teh, at Friday, December 23, 2005 3:08:00 AM  

Post a Comment

<< Home